شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پاشايي خبرداد:

گسترش آموزشهاي بين المللي دانشکده پست و مخابرات

دانشکده مخابرات

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰


سرپرست اداره پژوهش و فناوري دانشکده علمي کاربردي پست و مخابرات از احياء روابط اين دانشکده با ITU خبرداد و گفت:‌کارگاه آموزشي و کنفرانس موبايل باند وسيع در شهريور 95 برگزارمي شود.

وايمکس نيوز - حسن پاشايي، سرپرست اداره پژوهش و فناوري دانشکده علمي کاربردي پست و مخابرات در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: دانشکده علمي کاربردي پست و مخابرات بين سالهاي 2007 الي 2014 به عنوان يکي از  پنج مرکز عالي آموزشِ   اتحاديه جهاني مخابرات (ITU) در منطقه آسيا و اقيانوسيه ، بوده و با همکاري ITU  بيش از 12 کارگاه و دوره آموزشي حضوري و مجازي، براي مديران و کارشناسان حوزه ICT   کشورهاي آسيا و اقيانوسيه برگزار کرده ست.

وي ادامه داد:‌ متاسفانه دانشکده  در نشستي که در سال  2014  براي انتخاب اين مراکز به صورت جهاني برگزار شد بود  شرکت نکرد و در نتيجه کشور هاي هند و چين جايگزين ايران شدند . اما با توجه به تغييراتي که در سطح مديريتي  دانشکده در ابتداي سال 94 رخ داد . دوباره احياي روابط دانشکده  به عنوان بازوي آموزشِ بين المللي  وزارت با اتحاديه جهاني مخابرات در دستور کار قرار گرفت .

پاشايي اظهارکرد:‌ با توجه به اينکه انتخاب مراکز عالي آموزش اتحاديه مخابرات به صورت چهار سال يکبار صورت مي گيرد  و امکان الحاق تا سال 2018 عملا غير ممکن بود، لذا با رايزني هاي صورت گرفته تلاش کرديم به عنوان شريک يکي از مراکز اتحاديه در آسيا و اقيانوسيه تا سال 2018 فعاليت  کنيم  که  اين پيشنهاد ايران در جلسه کميته مديريتي اتحاديه، که در اواخر سال 2016 ميلادي در چين تشکيل خواهد شد،  تصويب مي شود.

وي خاطرنشان کرد:‌ در دومين نشست کميته تلفيق برنامه هاي  اين مراکز که  در بهمن ماه سال جاري در بنگلور هند تشکيل شد شرکت کرديم و خوشبختانه  پيشنهاد برگزاري کارگاه آموزشي منطقه اي در زمينه موبايل باند پهن در ايران توسط دانشکده و  با همکاري ITU   مورد تصويب قرار گرفت.اين کارگاه در شهريور سال 1395  با همکاري  و  حضور مدرسين  ITU   توسط دانشکده پست و مخابرات  در تهران برگزار خواهد شد.

وي همچنين به رايزني با نماينده انجمن مهندسي برق و الکترونيک امريکا(IEEE ) در آسيا و اقيانوسيه اشاره کرد و افزود. IEEE   ، دانشکده پست و مخابرات  را به عنوان ميهمان IEEE ،براي حضور در کنفرانس فناوري اطلاعات و ارتباطات سنگاپور (CommunicAsia) دعوت کرده است که با محورهاي آناليز داده هاي بزرگ ، امنيت فضاي سابري، شهر هوشمند، اينترنت اشيا  …..از 11 الي14 خرداد در سنگاپور برگزار خواهد شد و قرار است در اين نشست   زمينه هاي همکاري ما بين دانشکده و IEEE  شاخه اسيا و اقيانوسيه مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.

پاشايي تصريح کرد: همچنين با مراکز عالي آموزش اتحاديه مخابرات در آسيا و اقيانوسيه از جمله  دانشگاه TOT  وابسته به وزارت فناوري اطلاعات تايلند ، اکادمي فناوري اطلاعات چين (CAICT) و مرکز آموزش پيشرفته مخابراتي هند(ALTTC) ، در زمينه توسعه همکاري ها در حال پيگيري تعاملات آموزشي در حوزه ICT  هستيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو